Vi skal i gang med å skrive en ny fagtekst i skoleledelsesstudiet. Denne gang tenker jeg å fokusere på noen prosjekter vi har startet opp med på Charlottenlund vgs. Det dreier seg om følgende prosjekter
- - Vurdering for læring
- - Ny GIV
- - Knutepunktskole – fellesfag på yrkesfag
Som kjent er Charlottenlund vgs en skole som nylig er sammenslått av fra to-tre andre videregående skoler. I disse tider flytter vi inn i nye lokaler. Det å sette i gang disse prosjektene midt oppe i flytteprosessen kan virke ambisiøst. Hvor godt har vi lykkes i å sette fokus på de viktige temaene som prosjektene tar opp?
Jeg ser for meg å arbeide ut fra en problemstilling i nærheten av dette:
”Hvordan kan Charlottenlund videregående skole sette vurderingsprosjekter ut i livet på en måte som løfter nyskoleprosjektet og setter agendaen?”
- Det er kanskje en litt tung og omfattende problemstilling, så her vi jeg gjerne ha innspill på hvordan dette kan formuleres mer tydelig og enklere.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar